Errata Leidraad voor de Yachtman, herwerkte versie 2020
Errata 2e uitgave
Erratum | pg. | Te lezen | In plaats van |
26.05.2020 | 622 | +2 | +1 | UTC | -1 | -2 | +1 | +2 | UTC | -1 | -2 |
30 | Grootschootblok ontbreekt in de tekening | ||
18.06.2020 | 45 | Er bestaan additieven op basis van enzymen die ……… | Enzymen zijn additieven op basis van enzymen… |
100 | Men kan de stroom perfect doodvaren | Men kan de stroom prefect doodvaren | |
18.06.2020 | 162 | Voor vaartijden van een half uur 0840 stroomvector van -3HW 1015 – 2 HW of -1HW 1200 O HW | Voor vaartijden van een half uur 0840 stroomvector van -3HW 1015 -2 HW of +1HW 1200 O HW |
18.06.2020 | 164 |
Route 2 Afstand: 19km + 26km = 45km |
Route 2 Afstand: 32km + 13km = 45 km |
18.06.2020 | 166 | 1°36’W 2003 (8.0’ E) VAR in 2003: 1° 36’ (8.0’ E) of (+8.0’) | 1°36’W 2003 (8.0’ E) VAR in 2003: 1° 36’ (8.0° E) of (+8.0’) |
18.06.2020 | 167 | Tekening bovenaan de pagina | Tekening bovenaan de pagina |
18.06.2020 | 174 |
Voorbeeld DEV: zie tabel (7.1.2) |
Voorbeeld DEV: zie tabel (8.1.2) |
18.06.2020 | 182 | ||
01.03.2020 | 217 | Zo zijn ze in de kaart aangegeven (eventueel met licht) | Zo zijn ze in de kaart aangegeven (eventueel met licht) |
01.03.2020 | Kaft achter | R Geen betekenis als éénlettersein | R Man over boord |
18.06.2020 | 87 | Linkse schroef (In vooruit draaiend) In vooruit zal een linkse schroef het vaartuig het kortst doen keren over SB Linkse schroef (In achteruit draaiend) In achteruit zal een linkse schroef het vaartuig het kortst doen keren over BB | Linkse schroef (In vooruit draaiend) In vooruit zal een linkse schroef het vaartuig het kortst doen keren over BB Linkse schroef (In achteruit draaiend) In achteruit zal een linkse schroef het vaartuig het kortst doen keren over SB |
20.10.2020 | 567 | Foto links boven In het water springen (duidelijk verkeerde houding) | Foto links boven In het water springen |
14.06.2021 | 176 | Punt B mag men voorlopig markeren als ‘routepunt’ met uur (ETA) |
Punt B mag men voorlopig markeren |
14.06.2021 | 225 | Toe te voegen aan voorkeursroute naar bakboord Voorkeursroute naar stuurboord | |
14.06.2021 | 264 | Een schip moet een engte of hindernis zonder onnodig oponthoud voorbijvaren | Een schip moet een engte of hindernis onnodig oponthoud voorbijvaren |
14.06.2021 | 278 | Snelheid- en behendigheidswedstrijden zijn verboden. | Snelheid- en behendigheidswedstrijden zijn verbonden. |
14.06.2021 | 511 | 3.1.2.d De luchtdruk stijgt en de NW wind zwakt.. | 3.1.2.d De luchtdruk en de NW wind zwakt.. |
14.06.2021 | 567 | Foto links boven In het water springen (verkeerde houding) | Foto links boven In het water springen |
14.06.2021 | 623 | UTC+2 EET EEST(EET+1) | UTC+2 EET EEST(EST+1) |
14.06.2021 | 740 | Een 80 Ah accu bijvoorbeeld kan het best worden opgeladen met een 8A acculader. | Een 80 Ah accu bijvoorbeeld kan het best worden opgeladen met een 0.8A acculader. |
14.06.2021 | 803 | Mistral. Golf du Lion | Mistral. Golf du Lyon |
14.06.2021 | 820 | Letter E (4de kolom) Internationaal Aanvaringsreglement Geluidssein – lichten Gaat stuurboord uit | Letter E Echo (4de kolom) Internationaal Aanvaringsreglement Geluidssein – lichten Gaat bakboord uit |
14.06.2021 | 820 | Letter I India (4de kolom) Internationaal Aanvaringsreglement Geluidssein – lichten Gaat bakboord uit | Letter I India (4de kolom) Internationaal Aanvaringsreglement Geluidssein – lichten Gaat stuurboord uit |